Zeller, Paronuzzi: Arpeggione – A forgotten instrument – Schubert, Romberg, Spohr

Zeller, Paronuzzi: Arpeggione – A forgotten instrument – Schubert, Romberg, Spohr

Title: (2024) Zeller, Paronuzzi, Luna: Arpeggione – A forgotten instrument
Artists: Giorgio Berrugi, Martin Zeller, Víctor Castillo Luna
Label: Prospero
Main Composer: Schubert, Franz · Romberg, Berhard · Spohr, Louis
CD Set: 1 CD
Configuration: Digibook, 24 pages booklet in full color
Emmersive Mix Engineer (Dolby Atmos): Jakob Schneider
Recording Producer: Andreas Werner
Booklet text/liner notes by: Martin Zeller interviewed by Jenny Berg
EAN/UPC: 4262353970386
Product Number: PROSP0079
Release Date: 2024-08-02
Instruments: Arpeggione, Piano, Guitar
Genres, styles, epochs: 3D Packshot, Arpeggione, Chamber, Guitar, Piano, Romantic
Available in:
Hi-Res Audio Dolby Atmos Audio

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About New Album

Im Mittelpunkt dieser Produktion stehen die Sonaten für Tasteninstrumente BWV 963–970 von J. S. Bach, die relativ unbekannt sind und nur selten aufgeführt, aufgenommen oder veröffentlicht werden. Der italienische Pianist Francesco Tropea ist bei seinen Recherchen in der Bibliothek des Mozarteums in Salzburg auf diese musikalischen Schätze gestoßen und hat dabei festgestellt, dass es nur wenige Aufnahmen dieser Musik gibt, meist auf alten Instrumenten und selten auf einem modernen Klavier. So war er dankbar für die Gelegenheit, sich mit diesen vergleichsweise wenig bekannten Kompositionen – zwei davon sogar noch völlig unveröffentlicht (von den Sonaten BWV 969 und 970 existieren bislang noch keine Klaviereinspielungen) – komponiert von einem der bedeutendsten Genies der Musikgeschichte. auseinandersetzen zu dürfen.

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At the centre of this production are the sonatas for keyboard instruments BWV 963-970 by J. S. Bach, which are relatively unknown and only rarely performed, recorded or published. The Italian pianist Francesco Tropea came across these musical treasures during his research in the library of the Mozarteum in Salzburg and realised that there are only a few recordings of this music, mostly on old instruments and rarely on a modern piano. He was therefore grateful for the opportunity to be able to explore these comparatively little-known compositions – two of which are still completely unpublished (no piano recordings of the sonatas BWV 969 and 970 exist to date) – composed by one of the most important geniuses in the history of music.

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