Sergey Tanin spielt Werke von Robert Schumann
Darin konnte der Pianist einen Zufluchtsort und in den fiktiven Hauptfiguren des Zyklus Gesprächspartner finden – an manchen Tagen war ihm der verträumte Eusebius näher, an anderen der explosive Florestan. Die gegensätzlichen Charaktere bildeten die Grundidee des Programms für ein neues Album: Die intime, fast introvertierte Arabeske wird der brillanten Toccata gegenübergestellt und die Davidsbündlertänze, in denen Schumann die Innenwelt der Figuren in den Mittelpunkt stellt, stehen im Gegensatz zum Faschingsschwank aus Wien, in dem eher die Stimmung eines Volksfestes als eine bestimmte Figur porträtiert wird.
In der Schweiz verfügbar ab Februar.
Auch erhältlich in Dolby Atmos. Recording engineer, editing and immersive mix engineer (Dolby Atmos): Marcel Babazadeh
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The idea of recording an album with works by Robert Schumann came to Sergey Tanin during the pandemic, when he had just started working on the Davidsbündlertänze. Schumann’s music, with its inherent ambivalence, was just right for the strange time of lockdown…
The pianist was able to find a place of refuge there and find dialogue partners in the fictional main characters of the cycle – on some days he was closer to the dreamy Eusebius, on others to the explosive Florestan.The contrasting characters formed the basic idea of the programme for a new album: the intimate, almost introverted arabesque is contrasted with the brilliant toccata and the Davidsbündlertänze, in which Schumann focuses on the inner world of the characters, stand in contrast to the Faschingsschwank from Vienna, in which the mood of a folk festival is portrayed rather than a specific character.
Available in Switzerland from February, later also internationally.
Ein kleiner musikalischer Vorgeschmack/A little musical taster: Robert Schumann: Davidsbändlertänze, Nr. 6, «Sehr rasch» & Nr. 17, «Wie aus der Ferne»: